Băile mari sunt în trend

Anul acesta a fost o nouă ediție a salonului ISH de la Frankfurt, unde producătorii de instalații termice și sanitare și-au prezentat ultimele inovații. Evident că nu puteau lipsi nici trendurie în materie de baie. Iar în privința lor noile propuneri sunt de-a dreptul revoluționare. Jens J. Wischman, Managing director a Asociației Industriei Sanitare din Germania (VDS – Vereinigung Deutsche Sanitärwirtschaft ) a făcut o analiză asupra tendințelor și a pornit de la întrebări simple: ești o persoană care obișnuiește să cânte în baie? De aici s-a dus mai departe: Ce fac cu adevărat oamenii în baie sau mai exact ce le-ar plăcea să facă în baie? Nu de alta, dar se pare că obișnuințele noastre se schimbă.

Trend Busy Bathroom ISH 2013

Trend Busy Bathroom ISH 2013

E o realitate faptul că mulți își beau cafeaua de dimineață în baie, citesc în această încăpere, chiar navighează pe net, vorbesc la telefon, ca să nu mai amintim de faptul că se prea poate ca în baie să se lege o conversație în toată regula între parteneri sau membrii familiei, când unul face duș și celalălt se aranjează în oglidă. Alții chiar mănâncă în baie sau folosesc diferite ingrediente pentru tratamente corporale sau măști pentru față. Pentru alții, baia este un atelier în care experimentează, pictează sau developează imagini, cum făcea și Jackson Pollock. Da, sunt lucruri firești la care designerii și arhitecții trebuie să fie atenți atunci când creează produse sau propun soluții de amenajare.

Trend Busy Bathroom ISH 2013

Trend Busy Bathroom ISH 2013

Se pare că baia nu mai este un spațiu tabu, iar întrebarea finală nu e la ce servește ea, ci cum ar dori oamenii să o folosească. De aici au derivat trei tendințe principale anunțate la ISH 2013. Prima se referă la baie ca la un spațiu de revitalizare, de explorare a simțurilor, de plăcerea petrecerii timpului cu tine însuți, ca persoană, protejat de mediul stresant al orașului – Bathroom Bibble. A două tendință este de a redescoperi baia ca locul de socializare și de întâlnire a familiei, conform rutinei zilnice, dimineața și seara sau de reconfortare în weekend – Busy Bathroom. Și a treia tendință este de-a ne folosi de tehnologie pentru a beneficia de cel mai înalt grad de confort și personalizare, chiar și în cele mai atipice spații în care ar trebui amenajată baia – Bathroom (R)Evolution.

Trend Bathroom Bubble ISH 2013

Trend Bathroom Bubble ISH 2013

Luând ca reper aceste tendințe, este clar că ele vor fi combinate și adaptate de către fiecare familie, în funcție de cultura și obiceiurile specifice. Mai trebuie să ne punem întrebarea de ce băile ar trebui să fie mai mari? Este de la sine înțeles de ce. Nici unul dintre trenduri nu prevestește o micșorare a ei, ci dimpotrivă. Dar asta numai dacă suntem onești cu noi, clienții care să-și expună dorințele în fața designerilor și arhitecților, iar specialiștii, care să intuiască și să dea glas fără rețineri conceptelor și soluțiilor îndrăznețe, chiar și atunci când cerințele nu sunt de deplin formulate.

Trend Bathroom Bubble ISH 2013

Trend Bathroom Bubble ISH 2013

Trend Bathroom REvolution ISH 2013

Trend Bathroom REvolution ISH 2013

Trend Bathroom REvolution ISH 2013

Trend Bathroom REvolution ISH 2013

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *