()
()

IN/OUT

ARHITECT: Iulian Badarau

IN/OUT

ARHITECT: Iulian Badarau
descriere

Autor: Iulian Badarau

 

 

CONCEPT
O locuință fără compartimentări devine subiectul unei manipulări spațiale și funcționale, care plasează pereți doar acolo unde este strict necesar și anume în zona băii. Un volum din mobilier, ca un perete din placaj stratificat, desparte zona de zi de cea de noapte și draperii culisează pe o galerie roșie pentru a oferi intimitate în plus zonei de dormit.
Apartamentul este privit ca o extensie a mediului exterior. Orașul, jobul, mall-ul, supermarket-ul, parcul, restaurantul, pub-ul, bistro-ul, biblioteca, noaptea, natura, luminile – sunt elemente care ne formează subconștientul și care ne modelează sentimentul de familiaritate. Accentuând prezența contrastelor din jurul nostru, conceptul vizează aducerea împreună a unor serii de elemente disjuncte, care diferă atât prin percepția estetică cât și prin cea financiară.
Locuința împrumută elemente recurente pe care le găsim în variate medii care ne influențează psihologic: betonul, siluete urbane rigide(tapetul din zona intrării), elemente de vegetație(jardinierele și tapetul din dressing), elemente metalice din țeavă – banca, suportul blatului din dining, galeria draperiei din dressing, dressing-ul în sine(ca o trimitere la cabina de probă), tapițeria de pe peretele din dormitor, faianța pătrată, placajul stratificat, covorul cu model persan.
Împreună, aceste elemente calde/reci, ieftine/scumpe, ordinare/speciale, devin suportul vizual, cromatic, tactil și psihologic al mediului interior, pe care îl numim acasă, în tranziția noastră continuă între exterior și iarăși exterior.
Tavanul și o mare parte din pereți sunt vopsiți într-o nuanță de gri închis, încât apartamentul devine acasă în principal după lăsarea serii, în perioada post job, făcând în același timp și aluzie la actualul night mode, care oferă posibilitatea schimbării schemei de culoare a smartphone-ului într-una cu un background de culoare închisă.
Legătura directă cu exteriorul – ferestrele, este accentuată prin cromatică albă a pereților de pe această latură a apartamentului și biblioteca în aceeași cromatică, care devine o extensie a pereților dintre suprafețele vitrate.
MATERIALE
Betonul, element al pardoselii urbane, cu suprafață continuă și omogenă. este materialul care ocupă cea mai mare parte a pardoselii casei, mai puțin zona ferestrelor și cea de dormit.
Terrazzo, un material pretențios și în același timp uzual, prezintă vizibil o aglutinare de particule - un material defragmentat, este folosit pentru a accentua anumite zone cu dinamică aparte, precum bucătăria, zona de dining, biblioteca din zona geamurilor și anumiți pereți din baie.
Mocheta, cel mai cald material din casă, încălzește zona de dormit și creează contrast puternic cu betonul prezent în restul casei. Este textura a cărei particule se evidențiază cel mai bine.
Placajul stratificat – un material ieftin, uzual, folosit pentru a contrasta cu alte elemente de mobilier, din materiale mai scumpe – MDF, terrazzo, alamă.
Alama – un material scump, devine contrapunctul zonei de zi, ca o aluzie ironică la importanța pe care o oferim mâncării(haute-cuisine, bistro, chef, fine dining etc.).

descriere

Autor: Iulian Badarau

 

 

CONCEPT
O locuință fără compartimentări devine subiectul unei manipulări spațiale și funcționale, care plasează pereți doar acolo unde este strict necesar și anume în zona băii. Un volum din mobilier, ca un perete din placaj stratificat, desparte zona de zi de cea de noapte și draperii culisează pe o galerie roșie pentru a oferi intimitate în plus zonei de dormit.
Apartamentul este privit ca o extensie a mediului exterior. Orașul, jobul, mall-ul, supermarket-ul, parcul, restaurantul, pub-ul, bistro-ul, biblioteca, noaptea, natura, luminile – sunt elemente care ne formează subconștientul și care ne modelează sentimentul de familiaritate. Accentuând prezența contrastelor din jurul nostru, conceptul vizează aducerea împreună a unor serii de elemente disjuncte, care diferă atât prin percepția estetică cât și prin cea financiară.
Locuința împrumută elemente recurente pe care le găsim în variate medii care ne influențează psihologic: betonul, siluete urbane rigide(tapetul din zona intrării), elemente de vegetație(jardinierele și tapetul din dressing), elemente metalice din țeavă – banca, suportul blatului din dining, galeria draperiei din dressing, dressing-ul în sine(ca o trimitere la cabina de probă), tapițeria de pe peretele din dormitor, faianța pătrată, placajul stratificat, covorul cu model persan.
Împreună, aceste elemente calde/reci, ieftine/scumpe, ordinare/speciale, devin suportul vizual, cromatic, tactil și psihologic al mediului interior, pe care îl numim acasă, în tranziția noastră continuă între exterior și iarăși exterior.
Tavanul și o mare parte din pereți sunt vopsiți într-o nuanță de gri închis, încât apartamentul devine acasă în principal după lăsarea serii, în perioada post job, făcând în același timp și aluzie la actualul night mode, care oferă posibilitatea schimbării schemei de culoare a smartphone-ului într-una cu un background de culoare închisă.
Legătura directă cu exteriorul – ferestrele, este accentuată prin cromatică albă a pereților de pe această latură a apartamentului și biblioteca în aceeași cromatică, care devine o extensie a pereților dintre suprafețele vitrate.
MATERIALE
Betonul, element al pardoselii urbane, cu suprafață continuă și omogenă. este materialul care ocupă cea mai mare parte a pardoselii casei, mai puțin zona ferestrelor și cea de dormit.
Terrazzo, un material pretențios și în același timp uzual, prezintă vizibil o aglutinare de particule - un material defragmentat, este folosit pentru a accentua anumite zone cu dinamică aparte, precum bucătăria, zona de dining, biblioteca din zona geamurilor și anumiți pereți din baie.
Mocheta, cel mai cald material din casă, încălzește zona de dormit și creează contrast puternic cu betonul prezent în restul casei. Este textura a cărei particule se evidențiază cel mai bine.
Placajul stratificat – un material ieftin, uzual, folosit pentru a contrasta cu alte elemente de mobilier, din materiale mai scumpe – MDF, terrazzo, alamă.
Alama – un material scump, devine contrapunctul zonei de zi, ca o aluzie ironică la importanța pe care o oferim mâncării(haute-cuisine, bistro, chef, fine dining etc.).